Wachtlijstadvies

Bij wachtlijstadvies gaan we voor u op zoek naar een andere zorgverlener waar u eerder terecht kunt. 

Wachttijden

De overheid heeft bepaald wat de maximale wachttijden mogen zijn, de zogenaamde Treeknorm. De maximaal aanvaardbare wachttijden vindt u hier. Wordt u niet binnen deze norm geholpen, dan is de wachttijd te lang.

Wat kunt u doen als u te lang moet wachten?

U kunt uw huisarts vragen wat hij of zij voor u kan doen. Uw huisarts is op de hoogte van uw medische situatie en kan bepalen hoe urgent uw klachten zijn zodat hij of zij contact kan opnemen met uw behandelend arts.

inTwente heeft contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met veel zelfstandige behandelcentra (ZBC). U kunt de zorgverleners hier vinden. U kunt zelf nagaan of een zorgverlener u eerder kan helpen. De wachttijden vindt u op de website van het desbetreffende ziekenhuis of ZBC.

Voor GGZ-hulp kunt u de wachttijden vinden op de website www.kiezenindeggz.nl.

Wat kan inTwente voor u doen?

inTwente kan niet zorgen dat u voorrang krijgt op de wachtlijst bij uw huidige zorgverlener, omdat dit dan ten koste gaat van iemand anders. Wij kunnen wel kijken bij welke zorgverlener u eerder geholpen kunt worden.

Wachtlijstadvies is mogelijk bij:

  • een consult bij een specialist
  • diagnostiek(onderzoeken)
  • opname in een ziekenhuis of ZBC
  • dagbehandeling van de GGZ
  • huisarts
  • wijkverpleging
  • geriatrische revalidatiezorg
  • eerstelijns verpleging

Wachtlijstadvies aanvragen

U kunt wachtlijstadvies aanvragen via Mijn inTwente of door telefonisch contact met ons op te nemen. Wij gaan voor u na waar u eerder terecht kunt. Een eventuele afspraak bij het ziekenhuis moet u zelf maken. Hiervoor heeft u wel een nieuwe verwijzing nodig.

Houdt u er rekening mee dat reeds gevoerde onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden.

Wij kunnen geen bemiddeling doen voor plaatsing in een revalidatiecentrum of een behandeling in het buitenland.

Wachtlijstadvies aanvragen Regel het via Mijn inTwente

Veranderen van huisarts

Wanneer u wilt veranderen van huisarts, adviseren we u de volgende stappen te nemen:

  • Probeer eerst zelf een andere huisarts te zoeken. Gebruik hiervoor ook onze zorgatlas.
  • Wanneer dit niet lukt, stuurt u een e-mail naar wachtlijstadvies@intwente.nl met daarin uw polisnummer, telefoonnummer en de reden waarom u een nieuwe huisarts zoekt.

We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een andere huisarts te vinden, waar mogelijk. Let op: wij behandelen geen geschillen tussen verzekerden en huisartsen