Declareren
U heeft bij inTwente drie manieren om uw nota te declareren. Het kan gemakkelijk via de Mijn inTwente app, online via Mijn inTwente en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.
Online via Mijn inTwente Declareren in uw persoonlijke omgeving
-
Upload een foto of bestand van uw rekening
Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.
Per post
Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. Hierbij heeft u verschillende mogelijkheden, u kunt:
- een leeg declaratieformulier op de computer invullen en vervolgens uitprinten.
- het formulier met de originele nota's naar ons postadres opsturen.
inTwente Zorgverzekeraar
Postbus 1070
7500 BB Enschede
Waar moet een nota aan voldoen?
Declareer uw originele nota binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de nota invult:
Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.
Buitenlandse nota's
Heeft u een nota uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze nota's kunt u via Mijn inTwente of via de Mijn inTwente app op dezelfde manier indienen als Nederlandse nota's. Tijdens het indienen van buitenlandse nota's worden er een aantal extra vragen gesteld.
Veelgestelde vragen
Het is belangrijk om uw nota twee jaar te bewaren, omdat wij uw nota misschien achteraf willen controleren.
U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de nota aan de zorgverlener.Daarna stuurt u de originele nota samen met een ingevuld declaratieformulier naar inTwente Zorgverzekeraar, Postbus 1070
7500 BB in Enschede. U kunt de nota ook online declareren via Mijn inTwente.
Na verwerking van uw nota('s) ontvangt u van ons een betaalspecificatie en een nieuw declaratieformulier. De ingezonden originele nota('s) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet wanneer deze gedeeltelijk worden vergoed. Het is daarom handig als u vooraf een kopie maakt van de nota als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.
Meer informatie hierover vindt u hier.
Als u een nota bij ons declareert, wordt deze aan u uitbetaald en niet aan uw zorgverlener. inTwente heeft met zoveel mogelijk zorgverleners een contract afgesloten. Deze zorgverleners declareren uw nota direct (digitaal) bij inTwente. Als u thuis een nota ontvangt, heeft uw zorgverlener geen contract met inTwente. Dan moet u de nota zelf indienen en krijgt u de nota op uw eigen rekening uitbetaald. Waarschijnlijk hebt u in dat geval de nota zelf ook al voorgeschoten aan uw zorgverlener.
Ja, dat kan. Op de stap ‘Aanvullende gegevens’ staat u rekeningnummer. U krijgt hier de mogelijkheid Uw rekeningnummer te wijzigen. De declaratie zal op het door u ingevulde rekeningnummer worden uitbetaald. U kunt dit rekeningnummer ook opslaan in uw adresboek, als u je van plan bent dit vaker te gebruiken.
Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, kunt u dit doen door in het menu naar 'Wijzigingen doorgeven' --> Betaalgegevens wijzigen te gaan.