Klachten en geschillen
Klachten, daar doen wij wat mee! Bij inTwente Zorgverzekeraar werken wij iedere dag hard om u van dienst te kunnen zijn. Toch kan het voorkomen, dat iets niet naar uw wens is. Wij vinden het belangrijk dat u ons dit laat weten. Wij nemen iedere klacht serieus waardoor wij onze service en klantgerichtheid verder kunnen verbeteren.
Soorten klachten
Er zijn verschillende soorten klachten. Dit zorgt ervoor dat de afhandeling van deze klachten kan verschillen. De meest voorkomende klachten gaan over...
- ...de uitvoering van uw zorgverzekering (basisverzekering).
- ...de uitvoering van uw aanvullende verzekering.
- ...de manier waarop u door ons bent behandeld.
- ...de verwerking van uw persoonsgegevens.
- ...een zorgverlener of instelling.
Hoe indienen?
Heeft u alleen een vraag of opmerking over bijvoorbeeld een afgehandelde declaratie of een andere vraag over uw verzekering dan kunt u gebruik maken van ons contactformulier.
Als u een klacht wilt indienen is het belangrijk dit schriftelijk te doen, om misverstanden te voorkomen. U kunt hiervoor gebruik maken van het digitale klachtenformulier. Liever niet digitaal? Gebruik dan dit klachtenformulier. Dit ingevulde formulier kunt u toesturen naar:
inTwente Zorgverzekeraar
t.a.v. Raad van Bestuur
Postbus 1070
7500 BB Enschede
U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar u binnen 30 dagen inhoudelijk te berichten.
Niet tevreden met onze afhandeling?
Wij doen ons uiterste best om samen met u tot een oplossing te komen. Bent u echter niet tevreden met de uitkomst of u heeft binnen de gestelde termijn van 30 dagen geen reactie van ons ontvangen, dan heeft u de volgende mogelijkheden.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering
Dit is een onafhankelijke en onpartijdige instantie waar verzekerden hun probleem met een zorgverzekeraar aan voor kunnen leggen. Onder deze stichting vallen de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. De Ombudsman bekijkt eerst of de kwestie door bemiddeling is op te lossen. Als bemiddeling niet mogelijk is, of als de bemiddelingspoging niet slaagt, kunt u uw probleem ook voorleggen aan de Geschillencommissie. De behandeling door de Geschillencommissie wordt afgerond met een bindend advies, waaraan beide partijen zich moeten houden. De SKGZ zorgt ervoor dat uw klacht op de juiste plaats terecht komt en informeert u over de procedure. Meer informatie kunt u vinden bij SKGZ.
Rechtbank
U kunt uw klacht ook voorleggen aan een bevoegde rechter:
Europese ODR-platform
Wanneer het gaat om een product of dienst dat u online heeft gekocht, kunt u uw klacht ook naar het Europese ODR-platform sturen.
Heeft u vragen?
Indien u een vraag heeft over het indienen van een klacht of over uw ingediende klacht, dan kunt u bellen met onze klantenservice via 053 - 5 748 348. Verder kunt u informatie terugvinden in onze klachtenbrochure of ga naar ons digitale klachtenformulier.